we have the JIWA

ANENG

"Hai kaumku, sesungguhnya kehidupan dunia ini hanyalah kesenangan (sementara) dan sesungguhnya akhirat itulah negeri yang kekal" (al-Mu'min:39)


Hari yang agak bosan dan meletihkan. Juga merupakan hari pertama pelajar-pelajar civil engineering diberi projek. Dalam projek pertama ini kami terpaksa bergabung tenaga dan idea dengan ahli – ahli grup untuk membuat sebuah 'playground' kanak-kanak daripada bahan-bahan terbuang.. Walaupun markah yang diperuntukkan untuk projek pertama ini hanya sebanyak 5%, namun kami harus buat yang terbaik kerana permulaan yang baik InsyaAllah akan diakhiri dengan sesuatu yang baik.. Doakan kejayaan kami.. Ameen..

- We have the JIWA -


thursday, July 18, 2010

5 PERCENTS' PROJECT...

Membuat model daripada bahan-bahan terbuang dan yang telah dikitar semula merupakan projek pertama untuk semester ini. Projek ini merupakan projek yang dijalankan bersama-sama geng aq iaitu ‘geng meenassempoy’ bersempena asemen last dalam subjek C5601 Teknologi Persekitaran . Kumpulan aq mendapat tajuk yang expression. Kami perlu membina sebuah taman permainan daripada bahan-bahan terbuang dan hasilnya seperti gambar-gambar di bawah ini.


gelongsor




santaiiii


Walaupun projek ini tidaklah sehebat projek-projek daripada grup-grup yang lain, tetapi saya sangat berbangga dengan usaha yang ditunjukkan oleh ahli – ahli kami . Mereka tidak lokek untuk membantu saya dalam cetusan idea yang tidak kurang hebatnya . Terima kasih saya ucapkan . Setelah siap, maka tibalah hari-hari yang ditunggu-tunggu iaitu hari presentation yang telah berlangsung pada hari Ahad pukul 3.30 petang. Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar dan bersiap sedia pula untuk archi-race, dan persembahan cultural night pula pada keesokan hari..


present . . .

0 pucuk surat:

 

Followers