#1 : pencil sketch

Assalamualaikum semua
Entry kali ini Aneng buat khas kepada peminat kawan - kawan Aneng 
yang asyik minta buat tutorial
So , kepada korang yang nak belajar melukis
JOM ! !
ikot tutorial nih 

jom pakat ramai - ramai lukis beliau ^^


1 . Sketch bentuk muka dan buat garis macam Aneng buat
supaya nanti mata & hidung taklah jadi sepet / senget !


2 . Mula lukis telinga


3 . Kening


4 . Mata (nampak senget tak ? takper . nanti finishing kita buat betol - betol)


5 . Hidung

6 . Buat garis kat bawah hidung tuh untuk bajet saiz mulut nanti


7 . Mulut da siap !


8 . Sediakan kotak ruang untuk lukis janggut 


9 . Yeayyy ! Janggut dah tumbuh
(jarak dekat)


(jarak jauh)


10 . Sketch rambutnya sampai siap 


11 . Da siap !


12 . Nampak tak lengkung bahagian atas dahi ?
itu bahagian anak rambut beliau
Buat bahagian hidung
Finishing - gunakan jari untuk buat shading


13 . Siap & sempurna !



komen

11 pucuk surat:

keri ikhwan

nmpak cam senang je ko buat... aku buat x menjadi... tetap jdi muka orng len

Mohd Amin Aizuddin

Haishh..Nampak senang..Tapi saya rasa betulx2 pelukis je leh wat..aduhh

Xavi De

baik cikgu...hehe
lama giler tak BW...
mmg bebel r rakan2 blogger...XD
nape lau pakcik lukis jadi katon..? xpernah jadi macam real...huhu

aneng hitchies

@keri : erk . banyakkan praktice ye ? ^^ gud luck

@amin : jangan mudah mengalah . banyak kan praktice

aneng hitchies

pakcik xavi : =.= da lukis katun mcm mn nk nmpk real , hahaha

Syarafi[skyforce331]

wauuu...semangat nih...mekasih aneeeng :)

aneng hitchies

sama2 ^^

Jo Qusary

Aku nak lukis betul2 neh, tapi mamat dlm pic tu asyik mengganggu konsentrasi aku la...

HotPick

try dh tppp jd mnde lain...mulut senget,idung kecik.mata sepet...xjd pn lukis
nmpk sng p ssh la nk bwt

aneng hitchies

@brader Jo : ko tutp muka mamat tuh ngan kertas . HAHA

aneng hitchies

@Hotpick : tilik jari ko tuh . tgk ada patak siput tak

 

Followers