sesat pada hari peperiksaan ?

pintu ditendang awal pagi (sesudah subuh dalam pukul 6.45pg) menandakan kakak aku kejut aku dengan cara yang sopan !


'bangun wehhhh . lewat da ni nak pi exam !!! '
teriaknya dari luar bilik
cepat2 aku bingkas bangun
gosok mata yang terkebil ngantok (masih tak cukup tido walaupun dah 8jam)


tahan taxi pi ke angsana (tak tahu di mana)
yang pastinya moga selamat tiba ; getus hati
*pi angsana sebab ada meeting ^^
(bz nyer ! lebih dari menteri)


pi angsana semata2 tadah telinga jep
buhsan tol time2 meeting nih
keje saya cuma mengangguk

MyEm0.Com

tanda sokong/setuju dengan pendapat orang lain
*padahal mengantuk ! alasan ~
*ley tak kalau saya angkat tangan minta bersurai ?
yeah !
memang itu yang berlaku
permintaan untuk ditangguhkan diluluskan . akhirnya !
dengan bangga & jayanya melangkah keluar
~evil laugh~


tp . . . . .


langkah terhenti sebab . . .
aku terpikir2 macam mana aku nak pi KL dari angsana ?
nak tunggu bas kat mana erk ?

MyEm0.Com


uhux
saya budak baik baru keluar rumah


tulunnn !
lagi sejam exam nak mula !!!

MyEm0.Com


aku pun pi la tanya orang yang tercegat kat situ
mcm mana nak pi KL
jawapan yang aku dapat sangat memuaskan !
arigato gozaimasu ! MyEm0.Com





orang itu : maaf buk aq ga' tahu sih jalan benarnya .
kok negeri sdri tidak tahu ?

MyEm0.Com

sesiapa ada tisu tak ?
hidung saya berdarah la . . . .
terasa bahang dalam badan !

nak tanya sape nih
last2 tahan jer bas tanya pada si driver
hohoho . .
sekali tahan terus kena
bagusla !

MyEm0.Com

time aku masuk ke perut bas aku rasa cam da sumthing wrong jer
sebab ramai yang pakai jaket hitam
sorang duk berdiri kat tangga bas tengah
sorang duk belakang driver
sorang duk tepi driver
pelik kan ?

aku wat2 bodoh jer la
dengan selamba badak aku duduk tepi geng pakai jaket hitam tadi
*seat tuh jer yang tinggal =.=

syok2 aku tido dalam bas
tetiba jer terasa macam nak jatuh
aku dah agak !
bas nih memang ada yang tak kena
sorang kt belakang jerit
'tutup pintu tengah'
sorang jerit ikut kiri/kanan/straight/stop
jantung aku memang kencang
ati aku kata 'ntah selamat ntah tidak naik bas nih'
si jaket hitam kat pintu tengah gtaw aku
'jangan takot . si driver belajar bawa bas . ajar kenal jalan'
uwaaaaaaa~
bawa bas cam bawa kereta
tekan brek sesedap rasa !

oh , no!

MyEm0.Com

da lewat
perlu ke KTM dengan segera !


MyEm0.Com

*pemakai jaket hitam rupanya orang rapid ~

lepas naik KTM perlu ke monorel
amek KL Sentral !

uhux .
10minit ujian dijalankan
tp
aku masih dalam monorel



cepatla sampai MyEm0.Com


adoiiii . cari bangunan (tempat exam) tak jumpa!
dah cukup tawaf (7kali) baru jumpa
berdebar rasa nya nak masuk
biasa kalau lewat maximum 15minit
tapi aku lewat 25minit !


punye la bodek2 nasib baik dapat masuk
yippi !

tp da terima bebelan 1bakul baru lepas
ahax !
wuteva la janji dpt masuk ^^






0 pucuk surat:

 

Followers