Dia Imamku

'Andai dia adalah imam terbaik bagi diriku dan aku adalah makmum terbaik bagi dirinya, maka, Engkau halalkanlah hubungan kami'. Desis hati.

'Neng Maturah binti Long Muda, adakah awak sudi menjadi makmum saya dunia akhirat?'. Lamar seorang lelaki yang bakal menjadi imamku. Bersaksikan mama dan kedua orang tuanya. Hampir aku menitiskan air mata mendengar lamaran ikhlas itu, aku dikejutkan dengan suara lembut di tepi. Aku tenung mama sedalamnya. Mencari ketenangan dalam diri.

'Ya Allah, andai dia adalah jodoh buatku satukanlah hati kami'. Aku cuba jawab seikhlasnya. Mata-mata yang berada di situ turut menanti dengan sabar. 'Andainya saya pilihan terbaik awak, saya terima seikhlasnya'. 

Meskipun kami belum pernah merasa kemanisan bercinta sebelum bernikah, ku pohon agar aku dapat menjadi isteri yang solehbuat suami dan ibu mithali buat nak-anak. Ameen~

1 pucuk surat:

Anonymous

manusia yang cekal hati, dan bersabar dgn dugaan, dia hebat dan lagi hebat jika dia mengambil segala kesusahan itu sebagai titik permulaan utk meniti pebahagian yang hakiki..

semoga bahagia aneng hitchies.. awk seorg yang hebat sebenarnya..

 

Followers